Szklakiem przydrożnych kapliczek...

8 czerwca grupa 20 uczniów (2B, 2D, 1LO) o godzinie 8.00 wyruszyła rowerami z parkingu przed Zespołem Szkół Dwujęzycznych na wycieczkę rowerową szlakiem przydrożnych kapliczek i krzyży pokutnych.
Dystans 31km pokonali w znakomitej kondycji i świetnych humorach.

Trasa obejmowała Powidzko, Osiek, Rudę Żmigrodzką, Niezgodę, Radziądz, Żmigródek. Niektórzy te okolice poznawali pierwszy raz. Drobne kłopoty z rowerami nie przeszkodziły w szczęśliwym powrocie do domu.
Z utęsknieniem uczestnicy rajdu oczekują na kolejny wyjazd.

Zapraszamy uczniów i rodziców na kolejną wycieczkę rowerową, która odbędzie się w ostatnim przed wakacjami tygodniu nauki. Trasa będzie liczyłam około 60 km.

Bardzo dziękujemy tacie Szymona Cieśli z 2B za zaangażowanie i pomoc której udzielił nam przy awarii roweru.
Dziękujemy również sołtysowi Rudy Żmigrodzkiej panu Emilianowi Frydlewicz za udostępnienie wiaty z grillem uczestnikom naszej wycieczki rowerowej.

opiekunowie: Agnieszka Łoza, Monika Żurek, Anna Wołoszyn

Fotografie

Pogoda nam dopisała. Było słonecznie. Dolina Baryczy odsłoniła przed nami nieco swoich skarbów w postaci leśnych ostępów, śpiewu ptaków i przydrożnych bagienek. Wszystko to razem w połączeniu ze słońcem i zapachem świeżego lasu stworzyło cudowną atmosferę.
Pierwszym naszym przystankiem był Grądzik. Zatrzymaliśmy się przy jednym z najstarszych domów - Zbudowany z końcem XVIII w.

Przy głównych drogach wylotowych ze wsi Powidzko minęliśmy wiele przydrożnych kapliczek, pochodzących z II poł. XIX w.

Następnie dojechaliśmy do Powidzka. Jest to jedna z najstarszych wsi, której pierwsze wzmianki w dokumentach historycznych wymienione są w 1218 r. Zobaczyliśmy przepiękny kościół parafialny pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela (po raz pierwszy wzmiankowany w 1329r.), klasycystyczną bramę z 1797 roku oraz krzyż pokutny (XIV –XVI w) znajdujący się na cmentarzu pośród współczesnych grobów. Prosty, surowe kamienne krzyże wznoszony był przez zabójców w miejscu, w którym dokonało się morderstwo.

Opuszczając Powidzko zatrzymaliśmy się na krótki  spacer wśród ruin  dawnego kościoła ewangelickiego. Został wzniesiony w 1909 r. w neogotyckim stylu architektonicznym. Cały plac przy ruinach zarastają olbrzymie ilości bluszczu wijącego się po ziemi, krzewach drzewach i starych nagrobkach. W dawnych czasach chrześcijanie używali tej rośliny podczas pogrzebów jako symbolu nieśmiertelności.

Najwyższe wzniesienie w gimnie Żmigrd (102 m n.p.m.)

Dolina Baryczy to obszar wyjątkowy dla ptaków, zarówno w skali Polski, jak i Europy.
Na trasie mijaliśmy olbrzymie stawy w okolicy Rudy Żmigrodzkiej. Rybactwo stawowe dzisiaj to nowoczesna hodowla ryb wykorzystująca najnowsze osiągnięcia nauki i zdobycze techniki.

Następnie nasza droga przemierzała przez podmokłe lasy – rezerwat Olszyny Niezgodzkie. Jego powierzchnia wynosi około 75 ha. Jest to jedno z ostatnich miejsc, w którym Dolina Baryczy zachowała swój naturalny charakter. Swoją nazwę rezerwat ten wziął od olszyn, które preferują tereny podmokłe. Charakteryzują się korzeniami widocznymi ponad powierzchnią wody.

Pomoc taty Szymona Cieśli przy awarii roweru - Niezgoda

Ostatni przystanek

Nasza trasa

2016 06 08 rowerowa

Proszę zarejestruj się by móc dodawać komentarze do tego artykułu.