Polska prezydencja w UE - wizyta w Instytucie Zachodnim czyli Rataj w Poznaniu

W miniony poniedzałek grupa uczniów z Naszego gimnazjum gościła w Poznaniu. Celem wizyty była prelekcja dotycząca polskiej prezydenci w Unii Europejskiej. Odbyła się ona w Instytucie Zachodnim. Pani z Regionalnego Centrum Informacji Europejskiej przygotowała dla Nas bardzo interesujący wykład. Wzbogacił on naszą wiedzę o wiele przydatnych informacji. Ponadto urozmaicony prezentacją był przyjemny i bardzo przejrzysty. Zakończony został quizem dotyczącym Unii Europejskiej. I tu wypadliśmy....

...bardzo dobrze. W zasadzie nie było pytania, na które nie znalibyśmy odpowiedzi. Prowadząca każdemu uczniowi, który udzialał odpowiedzi wręczyła pamiątkowy gadżet, ale nie o niego chodziło. Dzięki wizycie dowiedzieliśmy się kompetencjach poszczególnych organów UE, istocie prezydenci, kampaniach ją promujących, przebiegu, celach i wielu innych przydatnych informacji. Korzystając z wizyty w Poznaniu, postanowiliśmy choć trochę go poznać. Zaprzyjaźniony pan Jacek (przewodnik) zabrał Nas na poznański Ostrów Tumski, gdzie w podziemach kościelnych mogliśmy zobaczyć mury pierwszego palatium Mieszka I z X w., miejsce pochówku pierwszych Piastów oraz rzecz bezcenną - chrzcielnicę, w której obył się chrzest syna Siemomysła w roku 966, a zaraz z nim całego państwa. Następnie zwiedziliśmy kościół na Ostrowie i udaliśmy się do Bazyliki. Po jej poznaniu pan Jacek oprowadził Nas po poznańskim rynku, opowiadając wiele ciekawych historii związanychz miastem. Całość Naszej podróży zwieńczyło obejrzenie interkatywnej makiety Poznania, które dodatkowo utrwaliło informacje otrzymane od naszego przewodnika.

Podczas wędrówki uczniom towarzyszli nauczyciele, pani Joanna Ładowska i Marcin Chytry. Wyjazd należy zaliczyć do bardzo udanych. Zdobywanie ogromu informacj już dawno nie było tak przyjemne. Mamy nadzieję, że do Poznania jeszcze wrócimy, gdyż wielu z Nas to miasto oczarowało.

::: fot. Aleksandra Żygadło :::

::: fot. Bartosz Przybył :::

::: fot. Jaonna Hordziejewicz :::

Proszę zarejestruj się by móc dodawać komentarze do tego artykułu.